YaMoRC updaten

OBBinN
Contacteer:

YaMoRC updaten

Bericht door OBBinN »

Hola,

Heb sinds van de week mijn 2e YaMoRC module onder de baan gehangen. Ik was ergens op een topic gestuit met problemen die dankzij een update verholpen waren. De 1e module, YD6016LN-CS, en de 2e module, YD6016ES-CS, zijn via UTP kabel en ES-link verbonden. Nu is de LN al wat ouder en kan dus oudere firmware bevatten, wat heb ik precies nodig om de update juist te kunnen draaien, zonder alles onder de baan vandaan te moeten schroeven. Ik had iets gelezen over een USB ding die je er tussen moet doen ofzo, maar snap er de ballen even niet van.

Wie-o-wie kan mij duidelijk vertellen of laten zien wat ik precies nodig heb om de LN module te kunnen updaten.

Bvd :)
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Ipharra

Bericht door Ipharra »

Hoi Wouter
Hier heb je een USB kabel voor nodig met aan de ene kant een normale brede USB steker die in de computer/laptop gaat en aan de andere kant een passende steker die in de USB aansluiting van de LN module past. Verder heb je de configuratie software nodig. In de configuratie van de LN module kunt je hier een optie vinden om een update uitte voeren. Ook kun je u via de ES-link ook de andere CS modules updaten vanuit dezelfde configuratie opties.
Groeten,
Guus

3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500

Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Daar hebben we de kennisbank voor

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Groetjes
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Ipharra

Bericht door Ipharra »

Hoi ben ik weer, heb even gezocht, heb ooit een foto van deze kabel hier gepost. Is in deze post te vinden
viewtopic.php?p=4229#p4229
Kabel wel aansluiten zonder dat ze verbonden zijn met de centrale, dus even de loco netverbinding loskoppelen.
Groeten,
Guus

OBBinN
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Helder! Bedankt 8-)
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

OBBinN
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Gelukt om de YD6016LN-CS te updaten, hier stond nog de eerste firmware versie op. Echter kan de de 2e module niet vinden/bereiken. Nu is er een handleiding voor het configureren etc, maar deze is enkel in het Duits, laat dat nou niet mijn taal zijn. Kan ik dit ergens makkelijk vertalen of is er ook een Nederlandse handleiding voorhanden?
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Ben Spoorman

Bericht door Ben Spoorman »

De gebruiksaanwijzing van het config menu is er alleen in het Duits. Maar ga er eens mee spelen, de menu's zijn intuitief (vind ik) zodat je helemaal geen gebruiksaanwijzing nodig hebt.

De andere module zit aan de ES-link. Als je in het config programma daar op klikt (ES-IN Link) zie je het verschijnen.

Afbeelding

En dan zie je dit, klik op ES-OUT Link en er opent zich een nieuw beeld met de button voor het updaten.

Afbeelding

Gr, Ben.

OBBinN
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Ben Spoorman schreef: 27 aug 2024, 10:32 Afbeelding
Alleen dat linker menu die blijft bij mij laden en er komt niets uit. Heb ze al opnieuw gestart, pc opnieuw gestart. Zit verbonden via een UTP categorie 5 kabel.
Ben Spoorman schreef: 27 aug 2024, 10:32 De gebruiksaanwijzing van het config menu is er alleen in het Duits. Maar ga er eens mee spelen, de menu's zijn intuitief (vind ik) zodat je helemaal geen gebruiksaanwijzing nodig hebt.
Klopt, was al bezig geweest met gewoon puur kijken, maar er gebeurde niets, vandaar.
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

OBBinN
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Ik heb de Duitse handleiding vertaald naar het Nederlands. Ik ga die eens bestuderen..
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Ipharra

Bericht door Ipharra »

De CS modules updaten doe je via de LN configuratie, dus met losgekoppeld loco net verbing en via USB kabel. De configuratie van de LN opstarten dan op de ES link klikken en in het dan verschijnende venster de CS modules aanklikken, de configuratie hiervan opent dan en kun je via de ES out aan te klikken de CS modules updaten. Voor update gebruik je dus alleen de USB verbinding via de LN module.
Groeten,
Guus

Plaats reactie

Terug naar “Algemene vragen”