Hoi Bas,
Het gecontroleerd op afstand achter elkaar aanrijden is de standaard functionaliteit van automatisch rijden.
Voor de vraag die je aan het begin stelde verwijs ik je naar video deel 13 over locaties: https://youtu.be/2zZVELMhJ7w?si=gXpS0xHFKL8d_og0
RocRail Mogelijkheden?
Albert bedankt voor je reactie.
Ik heb de support key aangeschaft.
En dankzij de video's van Albert kan ik nu programmeren en zien wat de loc's gaan doen.
Dus allemaal bedankt voor de tips.
En dankzij de video's van Albert kan ik nu programmeren en zien wat de loc's gaan doen.
Dus allemaal bedankt voor de tips.
Hoi Bas,
Mooi dat je het project Rocrail ondersteunt door een Support Key aan te schaffen.
Veel plezier met Rocrail.
Mooi dat je het project Rocrail ondersteunt door een Support Key aan te schaffen.
Veel plezier met Rocrail.
Achter elkaar aan rijden hangt van je blok grootte af. Als je nooit langer dan 80cm op de baan zet kun je blokken van 100 cm maken.
Maar dan moet je ook op tijd reserveren.
Neem even dit idee in ASCII ART:
Je hebt in zowel blok 1 (Trein A) als blok 5(Trein B) een trein staan. Dan gaat het goed als je Trein A laat pendelen tussen Blok 1 en Blok 6 en Trein B tussen Blok 5 en Blok 2. Ze zulen om beurten de oversteek maken.
Maar nu iets waar het stuk gaat:
Als je dat op dezelfde manier probeert dan gaat het volgens mij fout en zal het klem lopen.
Persoonlijk zou ik in dit geval maar één blok tussen de wissels definieren. Dan vertrekt de trein niet als er geen ruimte voor aankomst is na de wissel(straat).
Het leuke met rocrail is dat je droog kunt oefenen voordat je 1 stuk ril neer legt om te kijken of een ontwerp wel werkt.
Maar dan moet je ook op tijd reserveren.
Neem even dit idee in ASCII ART:
Code: Selecteer alles
Blok 1 ===+=== Blok 3 ====== Blok 4 ===+=== Blok 5
Blok 2 ===/ \=== Blok 6
Maar nu iets waar het stuk gaat:
Code: Selecteer alles
Blok 1 ===+=== Blok 3 === Blok 7 === Blok 4 ===+=== Blok 5
Blok 2 ===/ \=== Blok 6
Persoonlijk zou ik in dit geval maar één blok tussen de wissels definieren. Dan vertrekt de trein niet als er geen ruimte voor aankomst is na de wissel(straat).
Het leuke met rocrail is dat je droog kunt oefenen voordat je 1 stuk ril neer legt om te kijken of een ontwerp wel werkt.
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088
In Rocrail kun je blokgroepen maken om deadlocks (zoals in je voorbeeld) te voorkomen.