Hallo,
Ik probeer een derde OC32NG aan te sluiten.
Ik heb hem met een patch kabel aangesloten op de tweede OC32 en de voeding van de Z21.
Ik stuur hem aan via een usb met een U485J adapter.
Als ik nu de config open en in module adress 3 load file en save file uitvoer, vraag ik naar de request version in General en krijg ik de melding no response.
Als ik hem rechtstreeks op mijn laptop start in module adress 1 werkt alles prima.
Wat gaar hier verkeerd?
Gerard
no response bij aansluiting volgende OC32NG-AD
-
Adres wel goed ingesteld op de OC32?
-
- Site Admin
Beste Gerard,
Er zit ergens op de module een rood blokje met 1 witte hendeltjes die je op ON of OFF kan zetten, deze staan mogelijk op module 1 ingesteld.
Voor de derde module behoort deze als volgt ingesteld te zijn SW1 = ON, SW2 = OFF, SW3 = ON, SW4 = ON;
Let op bij de laatste module in de RS485 moeten de jumpers geplaatst zijn op TC1 en TD1, zie handleiding OC32NG bij 5.3.3.
Er zit ergens op de module een rood blokje met 1 witte hendeltjes die je op ON of OFF kan zetten, deze staan mogelijk op module 1 ingesteld.
Voor de derde module behoort deze als volgt ingesteld te zijn SW1 = ON, SW2 = OFF, SW3 = ON, SW4 = ON;
Let op bij de laatste module in de RS485 moeten de jumpers geplaatst zijn op TC1 en TD1, zie handleiding OC32NG bij 5.3.3.
Met vriendelijke groet, Mark
-
Mark en Bas,
Bedankt voor je reactie.
Alles staat zoals aangegeven ingesteld, foutmelding blijft.
Gerard
Bedankt voor je reactie.
Alles staat zoals aangegeven ingesteld, foutmelding blijft.
Gerard
-
Ik bedoelde Wouter ipv. Bas.
Schakelaar is nu blauw van kleur.
Schakelaar is nu blauw van kleur.
-
- Site Admin
Gerard, heb jij wel de jumpers van TC1 en TD1 verwijderd bij de module 2 (en 1) van OC32's? Anders ziet de de bus de OC32 module 3 niet.
Maar wat wil jij erop aansluiten?? Want volgens mij krijg ik bij mijn modules ook soms de reactie bij programmeren "no respons" maar kan ik wel na toe schrijven en heb er geen problemen mee. Ik test altijd even de aansluiting bij programmeren van de OC32 module.
Maar wat wil jij erop aansluiten?? Want volgens mij krijg ik bij mijn modules ook soms de reactie bij programmeren "no respons" maar kan ik wel na toe schrijven en heb er geen problemen mee. Ik test altijd even de aansluiting bij programmeren van de OC32 module.
Met vriendelijke groet, Mark
Even een simpel vraagje: knippert de groene led?
Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024
-
Ja, en ook op de buitenste pinnen heb ik stroom.
-
Mark,
Jumpers bij module 2 verwijderd en probleem opgelost.
Goed begin van een nieuw spoorjaar.
Bedankt voor het meedenken.
Gerard
Jumpers bij module 2 verwijderd en probleem opgelost.
Goed begin van een nieuw spoorjaar.
Bedankt voor het meedenken.
Gerard