OC32 en MTB MP1

Bas
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 jan 2022, 16:05
Locatie: Twente

OC32 en MTB MP1

Bericht door Bas »

Heb nog eens wat rond zitten neuzen na een mislukte bestelling van servo's en kabels, lang wachten niet geleverd krijgen (gelukkig wel netjes geld weer terug).
En het gepruts met instellen van de servo's.
Nu is mijn oog gevallen op de MTB MP1 motor om de wissels om te gooien incl puntstuk polarisatie. Scheelt ook nog wat kabels en relais.
Lees eigenlijk tot nu toe op de de diverse fora alleen maar goede ervaringen. Alleen weinig over het gebruik van de MP1 in combinatie met de OC32.
In de handleiding van de OC32 vond ik wel dat je zowel een sink als een source driver moet gebruiken om een H-brug te maken.
Tot zover duidelijk, je gebruik dus 2 OC32 poorten per motor. En volgens mij ook de -.
Dan kom ik op 16 wissels per OC32.

Of is er ook een mogelijkheid om er meer aan te sturen op 1 OC32?

Dat kan wel met magneetspoelen las ik. Maar dat werkt anders is me duidelijk.

En gaat dat goed qua belasting op 1 OC32? Stel ik schakel een gehele wisselstraat van een schaduwstation met 1 OC. Zitten hier beperkingen aan, moet ik ergens rekening mee houden?

Sylvester
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2022, 10:50

Bericht door Sylvester »

Hallo Bas, MP1 kan op een OC32, alleen moet je dan de uitgang modules gebruiken die je moet plaatsen boven de sink of source driver. De sink of source driver wel verwijderen.
De MPI word hetzelfde aangesloten als een wisselspoel, een H- brug is niet nodig. I.c.m iTrain vond ik de maximale looptijd vanuit iTrain te kort, waardoor het wissel niet goed omging.
Onderzoek alles en behoudt het goede. :D

Bas
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 jan 2022, 16:05
Locatie: Twente

Bericht door Bas »

Sylvester schreef: 26 dec 2023, 13:56 Hallo Bas, MP1 kan op een OC32, alleen moet je dan de uitgang modules gebruiken die je moet plaatsen boven de sink of source driver. De sink of source driver wel verwijderen.
De MPI word hetzelfde aangesloten als een wisselspoel, een H- brug is niet nodig. I.c.m iTrain vond ik de maximale looptijd vanuit iTrain te kort, waardoor het wissel niet goed omging.
Wisselspoel multiplexing? Met MDdec's dus?

Sylvester
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2022, 10:50

Bericht door Sylvester »

Bas, geen multiplexing maar uitgang verzwaren, deze module kan 4 wissels besturen i.p.v. een sink of source driver, die maar 20 mA kan leveren.
Het genoemde module kan piekstromen aan van 6 Amp.
Onderzoek alles en behoudt het goede. :D

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Niet nodig, kan met de standaard sink drivers die in de OC32 zitten.

Een MP trekt net 150 mA, de drivers leveren 500 mA

Al vraag ik me wel af of je servos niet te snel opgeeft. De MP aandrijvingen zijn in mijn technische optie verre van stabiel. Bij lange na niet zo stabiel als servos. Zeer storingsgevoelig en ook nog eens heel slecht verkrijgbaar

MTB is de leverancier, die ook nog eens zijn afspraken niet nakomt. Getuige de sterke daling van het aantal dealers in Europa.

Heb je onze documenten cq trainingen en filmpjes al eens geprobeerd? En ipv goedkope Ali servos de goede merken geprobeerd zoals Turnigy Tg9e of Hextronic HXT900? Nog steeds veeeeel goedkoper dan een MP.

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk


Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Bas, mijn baan is vrij groot, heb de peco's wissels allemaal voorzien van servo's icm oc32, ik stel ze in met de handleiding van DTS. Geen enkel probleem, en bijna geen verloop of verkeerde afstellingen.

In mijn schaduw stations midden en west gebruik ik de spoelmagneten van Fleischmann, ivm door Corona was Peco rails lastig te verkrijgen en daardoor Fleischmann rails gebruikt, deze wissels vind ik slechter schakelen dan de servo's.

Servo's, de goede, zijn naar mijn mening de beste wisselomleggers
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Hier ook OC32 met servo's. Instellen etc is effe een flinke klus als het er veel zijn, maar schakelen betrouwbaarder dan de magneten van Fleischmann. Alles van de servo's bij DTS uit het assortiment.
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Bas
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 jan 2022, 16:05
Locatie: Twente

Bericht door Bas »

DTS schreef: 26 dec 2023, 20:23 Niet nodig, kan met de standaard sink drivers die in de OC32 zitten.

Een MP trekt net 150 mA, de drivers leveren 500 mA

Al vraag ik me wel af of je servos niet te snel opgeeft. De MP aandrijvingen zijn in mijn technische optie verre van stabiel. Bij lange na niet zo stabiel als servos. Zeer storingsgevoelig en ook nog eens heel slecht verkrijgbaar

MTB is de leverancier, die ook nog eens zijn afspraken niet nakomt. Getuige de sterke daling van het aantal dealers in Europa.

Heb je onze documenten cq trainingen en filmpjes al eens geprobeerd? En ipv goedkope Ali servos de goede merken geprobeerd zoals Turnigy Tg9e of Hextronic HXT900? Nog steeds veeeeel goedkoper dan een MP.

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk
Ik ben nog ff mijn opties opnieuw aan het afwegen. Dikke kans dat het toch bij servo's blijft.
Ik heb tot nu toe alleen Hextronic HXT900 gebruikt. Ook besteld bij Hobbyking maar dat was een een drama qua levering dat liep compleet vast op de verlengkabels.

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

@Bas HobbyKing is een verkooporganisatie uit HongKong, andere maatstaven dan hier. In de modelspoor is qua digitale techniek een goede betrouwbare partner wel een must.

Ik woon zelf in Sint Pancras, om de hoek in Heerhugowaard zit Huider. Leuke, grote winkel echter voor de digitale techniek is het niet de winkel waar je heen moet voor vragen omtrent servo's, modules etc. Het eigenlijk meer een de "Praxis" onder de modeltrein winkels. Om treinen, scenery dingen er te kopen perfecte winkel hoor.


Maar zoek je een betrouwbare partner qua digitale techniek, dan kom je toch terecht bij Bentink of DTS in Nederland.
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Wat Mark zegt dus. Ook bij DTS heb je diverse duidelijke handleidingen voor het goed aansluiten en instellen. En lukt er toch onverhoopt iets niet, dan heb je prima ondersteuning om de boel wel goed draaiende te krijgen!!
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Plaats reactie

Terug naar “OC32”