Bahnbetriebswerk

Gebruikersavatar
Kapellekensbaan
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:09

Bericht door Kapellekensbaan »

Hans3 schreef:Hallo Piet,

Knap werk.

Ik heb nog een vraagje over de kruising: gaan de loc's daar een beetje netjes overheen?
Ik heb ook een kruising gepland (Fleischmann Piccolo, 15 graden).

m.vr.gr.

Hans
Heb drie verschillende loc’s over heen gestuurd vanuit verschillende richtingen. Hoewel alles nog los ligt (bedding niet vast gelijmd/staven moeten nog gesoldeerd) geen enkele aanwijzing voor mogelijke problemen gekregen. Dit is overigens een 30 graden-kruising.

Groet,
Piet


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Erik-B
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2021, 16:36
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

Ik zie hier een prusa. ik dacht toch dat jij werkte met een snapmaker A250.

Als je veranderd bent van toestel, kan je ons dan wat uitleg geven daarover. Ikzelf sta te twijfelen over een 3D printer aan te schaffen. Dus alle info is nuttig.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac13.4, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Gebruikersavatar
Hans3
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 aug 2023, 16:44

Bericht door Hans3 »

Hallo Piet,

Goed om te weten.
Bedankt voor de info.

m.vr.gr.

Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Gebruikersavatar
Kapellekensbaan
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:09

Bericht door Kapellekensbaan »

Erik-B schreef:Ik zie hier een prusa. ik dacht toch dat jij werkte met een snapmaker A250.

Als je veranderd bent van toestel, kan je ons dan wat uitleg geven daarover. Ikzelf sta te twijfelen over een 3D printer aan te schaffen. Dus alle info is nuttig.
Hoi Erik,
De keuze voor de vervangende printer was geen hele bewuste. Het had zomaar ook een ander merk of ander type kunnen zijn. Het enige bewuste was de keuze voor een filamentprinter i.p.v. een resinprinter. Maar dat heeft alles te maken met m’n andere hobby-interesse.
Lees je goed in op forums, gebruikersgroepen en YouTube, en bepaal voor jezelf de keuze. O, en wees niet verbaast totaal tegenstrijdige opvattingen te ontvangen.
Voor mij gaf het open source-karakter by Prusa en de service de doorslag. Wat dit laatste betreft, daar heb ik gebruik van moeten maken, want na twee gebruiksdagen, had ik (al) een kapot onderdeel. Het nieuwe onderdeel is al onderweg naar Nederland…


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Mag ik een kritische vraag stellen?

Je maakt echt een prachtig ontwerp en gaat echt voor details, dat is zeker respectabel te nomen. Maar waarom kies je dan voor Fleischmann met bedding rails? Ik zou juist ook daar realisme in stoppen door Peco te gaan gebruiken!

Je zult er wellicht een goede reden voor hebben, geef dat vooral ook aan. Het is alleen zo zonde van al je harde werk als de rails straks niet in lijn staat met de detaillering van de gebouwen en de scenery.

Groetjes
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Ikke
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 mar 2023, 14:26

Bericht door Ikke »

Erik-B schreef: 27 okt 2023, 19:35 Ik zie hier een prusa. ik dacht toch dat jij werkte met een snapmaker A250.

Als je veranderd bent van toestel, kan je ons dan wat uitleg geven daarover. Ikzelf sta te twijfelen over een 3D printer aan te schaffen. Dus alle info is nuttig.
Hey Erik, zoals eerder gezegd ... er zijn veel opties. Ik ben zelf voor de dummy proof versie van Bambu Lab gegaan ... als je eens wat wil testen ... ik ben van Schoten. Stuur me effe een DM en dan kunnen we wel eens afspreken als je wil.

Mvg, Dave
🛤️ iTrain Plus / YD7001 / YD7403 / YD8008 / YD8116 / YD6016LN-xx / YD6016ES-xx / DR5013 / ESU51832
💻 MacBook Pro M2 / Mac Mini M2 / iPad Pro M2 / VMWare with Windows 11 ARM

Gebruikersavatar
Kapellekensbaan
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:09

Bericht door Kapellekensbaan »

DTS schreef:Mag ik een kritische vraag stellen?

Je maakt echt een prachtig ontwerp en gaat echt voor details, dat is zeker respectabel te nomen. Maar waarom kies je dan voor Fleischmann met bedding rails? Ik zou juist ook daar realisme in stoppen door Peco te gaan gebruiken!

Je zult er wellicht een goede reden voor hebben, geef dat vooral ook aan. Het is alleen zo zonde van al je harde werk als de rails straks niet in lijn staat met de detaillering van de gebouwen en de scenery.

Groetjes
Tuurlijk. Vragen zijn welkom, ook kritische.
Het waarom van de keuze voor Fleischmann-beddingrails:
Alle benodigdheden voor deze mooie hobby zijn verzameld in een periode van ruim 40 jaar. En het merendeel daarvan is tweedehands, ook de rails. Had alles te maken met een serieus gebrek aan nieuwe centjes. Ik geloof niet bij aanvang van het verzamelen van het merk Peco gehoord te hebben, dus toen werd de keuze voor Fleischmann-rails al bepaald, boven Minitrix en Roco. Alle verzamelde rails ligt nu te wachten op verwerking in het baanplan dat zich in de laatste decennia heeft ontwikkeld.

Peco ziet er inderdaad schitterend uit. Maar het gaat mij iets te ver alles wat (aan rails) verzameld is, te vervangen voor Peco. (Het is qua omvang een beetje uit de hand gelopen) en wordt daarom een hele dure gebeurtenis. Kiezen voor herziening naar een kleiner baanplan vind ik een slechte keuze als je alles al heb liggen..

De hartelijke groeten uit Capelle aan den IJssel,
Piet


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Dank voor je uitleg Piet, dit is zeker te begrijpen ;)

Overigens kan je van Picollo overgaan door de roco raillasjes te gebruiken. Die dat bij de draaischijven vaak.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Erik-B
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2021, 16:36
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

ben nu wel bezig met een basis curcus Fusion 36O, maar vraag me toch af wanneer ik in staat ga zijn om
zoiets uit mijn vingertjes te toveren.
Afbeelding

teken je dat allemaal in "Design" 2D met extrutie ?
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac13.4, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”