probleem zimo sounddecoders

Sylvester
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2022, 10:50

Bericht door Sylvester »

Zoals je dit omschrijft, lijkt het dat de optrek en afrem instellingen in iTrain niet aanwezig zijn.
Onderzoek alles en behoudt het goede. :D

denobis
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

@ Sylvester Die waren wel degelijk aanwezig.
Na de boel op 1 gezet te hebben en niets in iTrain veranderd te hebben en uiteraard na ijking reed de boel perfect.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

denobis schreef: 21 sep 2023, 12:06 @Mark
Ik ben dit probleem bij geen enkele andere decoder tegen gekomen (esu lopi5 sound , Uhlenbrock , train o matic etc.)
Maar goed dit probleempje is de wereld uit.
Er is nog een andere vraag richting Roco i.v.m. de apekop en dat is waarom kan de motorwagen niet zonder bij wagen rijden.
Het lijkt er op dat de motorwagen maar 1 stroom afname punt heeft (of de mijne is niet goed).
Dat lijkt me sterk ivm in LopiV5 van ESU staat de optrekvertraging (CV3) op 28 en de afremvertraging (CV4) op 21.

Ik heb net de handleidingen van de sound decoders erbij gehaald. Als je de CV3 en 4 op 1 is de vertraging +/-0,9 sec, staat deze op 0 dan is het 0 seconden.
Met vriendelijke groet, Mark

denobis
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Dan is het wel vreemd dat alle andere treinen met een lopi5 (o.a. een Wadloper en een Vectron ) gewoon perfect rijden.
Ik weet zeker dat in de Vectron de lopi5 er zonder veranderingen is ingezet enige verandering is het adres.
De wadloper is zo af pb models geleverd.
Probleem dat de motorwagen niet zonder bij wagen reed is ook opgelost.
Zat losse draad in , wel slordig van Roco.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Plaats reactie

Terug naar “Locdecoders”