Makkelijk testen

Bas

Makkelijk testen

Bericht door Bas »

Is er ook een mogelijkheid om snel en makkelijk een test rondje te rijden met een analoge trein?
Maw ik wil niet eerst ik weet niet hoelang moeten prutsen in iTrain met routes, nummering bezetmelders, checken, diagnose, stop posities instellen, diagnose geeft niks terug maar toch niet rijden enz enz etc etc etc.

Plus dat onwijze gekl**t in iTrain met het nummeren van de bezetmelders.. Ik hier de excel voor mijn neus (uit de start set; Dinamo adressering TM44 modules v2.0) mbt de de nummering van de TM44's en bezetmelders in combi met itrain, maar als ik de instelling terugmeldadressen op 16 zet dan klopt het compleet niet meer met de excel waarin aangegeven staat dat terugmeldadressen op 16 moeten staan.. op 128 klopt de nummering weer wel maar dan zitten er wel hele reeksen nummering tussen waar geen melders op zitten. Het is dan bv niet 1.1 t/m 1.16 en 1.65 t/m 1.80, maar je ziet alles, dus 1.1 t/m 1.128. (5 TM44's aangesloten, in dinamo config alles prima en ok, incl nummering, master slave instellingen enz)
Begin te twijfelen aan de handleiding en of dinamo wel de juiste keus is. (en ik zit in de IT als techneut in de energie wereld, ben dus wel wat gewend zou je zeggen)
Ben nu vrees ik al iets te lang met dit bezig oftewel even wat anders gaan doen nu in de hoop dat ik het daarna wel zie..

denobis

Bericht door denobis »

Als je je analoge trein gewoon in iTrain een pseudo digitaal adres geeft rijd hij gewoon.
Je hoeft geen routes en dergelijke aan te maken.
Gewoon je bezetmelders en blokken het juiste adres en lengte in iTrain ingeven en dan moet de boel gewoon rijden.
Geloof me ook ik was ingevoerd in het plc gebeuren maar ik snapte er ook niets van.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

MaWi

Bericht door MaWi »

Op 128 is inderdaad de juiste instelling.

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ja, dat kan met Dinamoconfig. Gewoon 2 draadjes aansluiten op een blokuitgabg (A+Bx) en je kunt rijden.

De telling van Dinamo heeft een goede reden. Om compatibel te blijven met het originele systeem.

Daar hebben we een heel handige tutorial voor op onze website

https://domburgtrainsupport.nl/wp-conte ... sering.pdf

Mocht je de startset bij ons hebben gekocht vind je dit ook op het meegeleverde USB stick.

In het verlengde dat mocht je de startset bij ons hebben gekocht, is zolang puzzelen totaal niet nodig. We hebben een zeer actieve online helpdesk waar je gebruik van mag maken als klant. Je krijgt dan oplossingen op maat voor jouw situatie.

Ik kan zo niet zien of de set via ons is aangeschaft, vandaar even de uitleg over de support.

Groetjes

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

rthuinte

Bericht door rthuinte »

Hoi Bas, ik zag bij je lokale staan dat je uit twente komt. Ik kom ook uit die buurt en rijd ook met Dinamo (zit ook nog steeds in de opstartfase, maar de locs rijden al wel). Mocht het helpen, dan kunnen we wellicht ook altijd samen een keer kijken.

Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk

Bas

Bericht door Bas »

Vandaag alles maar eens opnieuw gaan aansluiten en direct in kabelgootjes weg gewerkt, geeft wat meer overzicht. Nog niet klaar maar wel mooi opgeschoten. Verder wanneer de tijd zich daarvoor leent. Mocht ik er dan nog niet uitkomen meldt ik mij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Algemene vragen”