"Op bestelling"

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

"Op bestelling"

Bericht door OBBinN »

Hallo Martin,

Veel producten bij jullie in de shop zijn 'op bestelling' leverbaar. Aan de ene kant wel jammer, want dan duurt het langer voordat het (thuis) bezorgd kan worden, aan de andere kant is voorraad geld. Echter als ik nu in de webshop kijk, en ik wil een product bestellen die bij de fabrikant gewoon leverbaar is, staat er in de shop, 'mail mij bij voorraad'. Echter kan ik dan niet bestellen, komt er bij jullie niet binnen en is het wachten tot het wiel -alweer- rond is. Misschien de mogelijkheid tot bestellen weer inschakelen (bij voorraad is 0) zodat de producten wel gewoon besteld kunnen worden. Willen we nu bestellen, moet er een losse mail met de bestelling gestuurd worden wat in mijn ogen omslachtig is met zo een mooie webshop.

Of ben ik de enige die er last van heeft? Zowel als gast als ingelogd heb ik dat staan.
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Hoi,

Nee dat doen we bewust niet meer. Hierover hebben we in januari een schrijven gedaan.

Het grote probleem is dat wij als winkel te specialistisch zijn, we kunnen ons niet meten met de grote winkeliers. Dan is het hebben van een grote voorraad dodelijk voor je onderneming. Er ligt teveel kapitaal te wachten tot iemand het bij je koopt.

Daarnaast is er ook het probleem dat er wel zoveek producten zijn, dat het is onmogelijk dit allemaal voorradig te hebben. Los van de ruimte die je moet hebben om alles te stallen. Op dit moment vullen we al 100 m2 met producten (ruim 12000 items).

Ook hebben we veel te maken met bestellingen die al maanden, soms jaren geleden al zijn betaald. En wij daar nu de rekening van krijgen. En vaak zijn de orders al geannuleerd door de lange levertijden.

Mede hierom hebben we voorraad notificatie geïnstalleerd en bieden we de optie een product wat niet voorradig is via de email te bestellen:

https://domburgtrainsupport.freshdesk.c ... orraad-is-

Ook is er een filter op voorraad geïnstalleerd zodat je snel kunt filteren op voorraad artikelen.

Groetjes
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Olla,

Het waarom begrijp ik, het is eenmaal een erg dure hobby en zeker voor jullie als winkelier niet te doen om alles op voorraad te houden. Mocht ik wat willen bestellen zal ik gewoon een mail sturen.
Bedankt voor je reactie! 8-)
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ja dat was juist onze bottleneck. Onze winkel is voor ons niet de hoofdbron van inkomsten.

Maar een grote voorraad was wel een te grote belasting op de balans in het verleden. Zeker met grote collega's in je omgeving.

Aan de andere kant, het enige verschil tussen negatief bestellen en via email bestellen is dat je nu niet vooraf hoeft te betalen :)

Qua levertijd scheelt het elkaar helemaal niets.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Plaats reactie

Terug naar “Domburg Train Support / DTS Modelspoor”