Hallo iedereen,
Enthousiast geworden door de resultaten van het maken van een aantal DE1 motorrijtuigen en daarna het maken van DE2 treinstellen, welke helaas nog niet kunnen rijden wegens een gebrek aan decoders. Alhoewel ik erover denk om de onderstellen met de nieuwe inzichten bij het ontwerpen van nieuwe onderstellen voor de DE3 deze te voorzien van verbeterde onderstellen. Kap van de DE3 besteld en eens kijken hoe we dit aan gaan pakken, eerste uitdaging is om net als in de DE1 en DE2 de ramen te voorzien van raamstijlen. Aan het tekenen geslagen en kijken tot hoever ik met mijn nieuwe 3d printer kan komen met betrekking tot de dikte van de raamstijlen. Een dikte van 0,2 mm is geen probleem voor de printer maar wel voor de hanteerbaarheid, dus toch gegaan voor een dikte van 0,25 mm met het onderstaande resultaat
Inzetdeel bestaat dus uit twee delen, het metalen frame met de kenmerkende schuifraampjes en een zwarte rand als imitatie van de rubberen rand.
Het ziet er zeer bemoedigend uit dus nu op naar de resterende 47 ramen.
Ook een nieuw onderstel getekend op basis van de Minitrix aandrijving en deze ligt nu uit te harden, ook hier wat extra fijne details in aan kunnen brengen waarvan later meer.
De drie bakken kunnen nu verder worden afgemaakt evenals de de onderstellen met de aandrijving. Ben nu bezig met het maken van een interieur en neem dan meteen de mogelijkheid mee om deze als steun voor de binnenverlichting te laten dienen.
Van DE1 naar DE2 en dan nu de volgende DE3 (plan U)
Van DE1 naar DE2 en dan nu de volgende DE3 (plan U)
Groeten,
Guus
3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500
Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain
Guus
3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500
Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain
Gaaf, ga dezE zeker weer volgen!!!
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024
Ik ga het volgen !
Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)
Willem (a.k.a. GND)
Hallo allemaal
Hier even een update van de bouw van de DE3. Heb tussen andere dingen door de middenbak al in een vergevorderd stadium. Ook nog maar een interieur getekend zodat het straks met verlichting er goed uitziet.
Bovenbouw met bodem voorzien van treden. Uitvoering zonder schortplaten, dus een U1. Krijgt treinnummer 112
Interieur met aangebrachte verlichting.
Ben nu bezig met de wielstellen om een goede stroomafname te krijgen voor de verlichting, heb ook al een buffer aangebracht onder het interieur.
De scheenplaten zijn door "caspervt" geheel bereidwillig ter beschikking gesteld en ben deze nu aan het integreren in de loopstellen van de B bak. Zit nog te wachten op een experiment om de basis van de loopstellen in koper te laten gieten voor een betere stroomgeleiding. Lukt dit niet dan heb ik nog een andere oplossing achter de hand, weliswaar iets minder betrouwbaar maar dat zien we dan wel weer.
Hier even een update van de bouw van de DE3. Heb tussen andere dingen door de middenbak al in een vergevorderd stadium. Ook nog maar een interieur getekend zodat het straks met verlichting er goed uitziet.
Bovenbouw met bodem voorzien van treden. Uitvoering zonder schortplaten, dus een U1. Krijgt treinnummer 112
Interieur met aangebrachte verlichting.
Ben nu bezig met de wielstellen om een goede stroomafname te krijgen voor de verlichting, heb ook al een buffer aangebracht onder het interieur.
De scheenplaten zijn door "caspervt" geheel bereidwillig ter beschikking gesteld en ben deze nu aan het integreren in de loopstellen van de B bak. Zit nog te wachten op een experiment om de basis van de loopstellen in koper te laten gieten voor een betere stroomgeleiding. Lukt dit niet dan heb ik nog een andere oplossing achter de hand, weliswaar iets minder betrouwbaar maar dat zien we dan wel weer.
Groeten,
Guus
3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500
Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain
Guus
3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500
Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain
-
- Site Admin
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38
de Hondekop, ben benieuwd naar DE KOP van dit treinstel
Maar wel weer een mooi bouw projectje
Maar wel weer een mooi bouw projectje
Met vriendelijke groet, Mark
Hier de kop, zoek alleen nog een paar bijbehorende oren.
Groeten,
Guus
3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500
Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain
Guus
3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500
Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain
-
- Site Admin
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38
goede kop heeft die
Gelukkig heeft deze niet zo'n lelijke "Greta Milieu" kist boven op het dak.
Gelukkig heeft deze niet zo'n lelijke "Greta Milieu" kist boven op het dak.
Met vriendelijke groet, Mark
Hier even een update van de vorderingen aan de DE3. Ben ondertussen ook nog bezig met een stationsgebouw voor één van de forumleden, maar tussendoor is na de B bak nu ook de mBDk bak zo goed als klaar, op de elektronica na. Nog steeds zeuren met decoders.
Met dank aan @caspervt nu ook de wielstellen kunnen printen. Ook voor dit deel een interieur geprint welke wordt voorzien van verlichting.
Een overzicht van het huidige treinstel, binnenkort beginnen met de ABk bak. Nog maar 30 raampjes te gaan.
Alleen nog eens kijken wat ik met de voor ruiten doe, of ik hier in de middelste drie ramen ook nog een rand aan kan brengen in metaalkleur of dat het toch enkel cristal klear ramen worden.
Met dank aan @caspervt nu ook de wielstellen kunnen printen. Ook voor dit deel een interieur geprint welke wordt voorzien van verlichting.
Een overzicht van het huidige treinstel, binnenkort beginnen met de ABk bak. Nog maar 30 raampjes te gaan.
Alleen nog eens kijken wat ik met de voor ruiten doe, of ik hier in de middelste drie ramen ook nog een rand aan kan brengen in metaalkleur of dat het toch enkel cristal klear ramen worden.
Groeten,
Guus
3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500
Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain
Guus
3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500
Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain