Modelbaan Ronald - N spoor en Dinamo

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »


Marksintpancras schreef:;)
Welke Br146 heb jij voor die Dosto's hangen? Heb er namelijk ook genoeg hier rond snorren, maar die van jouw herken ik namelijk niet zo 1 2 3 :(

De sneeuw hoeft van mij ook niet, maar vorst vrij is mij goed genoeg, want de zolder is nu de heetste ruimte ivm die soldeerbout staat bij mij ook de hele dag aan, en als er sneeuw is komen de flikken weer kijken ivm geen sneeuw op de pannen helikopter en warmtecamera :o Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding... Ik hoop inderdaad dat ze mijn huis ook voorbij vliegen. Heb alleen aan de achterkant sneeuw op het dak liggen en dat ziet er wellicht ook verdacht uit. Ik zal vanavond eens kijken naar het exacte type dat ik voor de Dosto's heb rijden.
Laatst gewijzigd door rthuinte op 21 jan 2023, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Bas schreef:Lekker bezig. Gebruik je een aparte voeding voor de oc32 en de relais prints? 7,5volt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik gebruik hier geen aparte voeding voor. De relais prints zijn verkrijgbaar in 2 spanningen en vandaar dat ik het hele systeem op (uit mijn hoofd) 15 volt heb aangesloten (geschakelde voeding die ik direct met het Dinamo systeem erbij heb aangeschaft).

Met deze voeding voed ik dus de TM44, OC32 en verzorgt de plus van de HPP4 relais (de min wordt geschakeld vanuit de OC32).

Edit: inderdaad ik maak gebruik van een 15 Vdc voeding.

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »


Marksintpancras schreef:;)

Welke Br146 heb jij voor die Dosto's hangen? Heb er namelijk ook genoeg hier rond snorren, maar die van jouw herken ik namelijk niet zo 1 2 3 :(
Het is een BR185 van de Deutsche Bahn. Exacte type dat op de loc staat is 185 052-8

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Ik ben al een poosje aan het nadenken / zoeken hoe ik mijn rails het beste ken monteren zodat ik mijn tafel uiteindelijk kan opsplitsen in modules. Je weet maar nooit of je de boel ooit nog eens moet verhuizen... Ik kan me eigenlijk nog niet voorstellen dat hier geen standaard oplossing is voor is, aangezien er toch veel mensen, en vooral verenigingen, op deze manier bouwen. De standaard rail lassen zijn hier niet handig aangezien je de rails erin moet schuiven en daarbij zijn deze ook te slap. Verder is een dergelijke overgang ook makkelijk te gebruiken bij bijvoorbeeld het maken van blokken...

Weet iemand of hier standaard materiaal voor peco55 rails voor bestaat en waar ik dat zou kunnen bestellen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Laatst gewijzigd door rthuinte op 31 jan 2023, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Bas
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 jan 2022, 16:05
Locatie: Twente

Bericht door Bas »

Nproject.org kun je daar het en en ander over vinden. Of ff zoeken op modules. Wat ik ervan heb gezien is het 99 vd 100keer gewoon doorslijpen op de overgang vd module en de rails goed vastlijmen op de overgang (voor het doorslijpen)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

c-rails
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

Wat je ook wel ziet is dat men korte railstukken gebruikt als verbinding. Zijn dan paar cm lang met raillassen. 'Koud' tegen elkaar plaatsen vraagt wel een vorm van voorziening, waarmee je de bakken goed kunt centreren.
Met vriendelijke groet,

Cor

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 458
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Ronald,

Kijk even naar de volgende link:
https://www.fichtelbahn.de/addon_trackline.html

Vooral de TrackSwell, kan je volgens mij goed gebruiken bij flexrail waar je de module overgangen gaat maken.

Verder komt is hoe je de modulebakken aan elkaar zet in de houtbouw van groot belang. Hier moet eigenlijk 0 mm verschil in komen zitten bij aan en af koppelen.
Met vriendelijke groet, Mark

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Bas schreef:Nproject.org kun je daar het en en ander over vinden. Of ff zoeken op modules. Wat ik ervan heb gezien is het 99 vd 100keer gewoon doorslijpen op de overgang vd module en de rails goed vastlijmen op de overgang (voor het doorslijpen)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt voor de tip. Zeker handig, maar ik moet bekennen dat ik me afvraag of ik dit netjes ga krijgen. Ik ken mezelf een beetje en dan leg ik de lat hoog, maar de praktijk is dan vaak een tweede verhaal...

Wellicht dat ik het een keer ga proberen op een proefstukje, maar voorlopig lijkt me de link van Mark wel interessant en ik denk dat ik daar een aantal proefstukjes bestel.

Uiteindelijk heb ik geen echte module baan, maar ik heb wel een poging gedaan de platen zo te monteren en middels een soort 'zelfbedachte klem constructie' op dezelfde positie te houden dat ik denk dat deze printjes wel een goede oplossing zijn...

Aan de andere kant zo lang ik maar niet het idee krijg te verhuizen, dan kan de baan mooi blijven staan...

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »


Marksintpancras schreef:Ronald,

Kijk even naar de volgende link:
https://www.fichtelbahn.de/addon_trackline.html

Vooral de TrackSwell, kan je volgens mij goed gebruiken bij flexrail waar je de module overgangen gaat maken.
Naar aanleiding van je link heb ik een aantal Trackline printjes besteld. Deze lijken specifiek voor deze toepassing gemaakt te zijn. Gisteravond besteld en vannacht al een bevestiging dat ze onderweg zijn (ik val hierdoor wel een beetje van mijn geloof af aangezien ik me voor had genomen alles lokaal te bestellen).

Ik ben benieuwd en zal mijn ervaring ter zijner tijd wel delen.

Bas
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 jan 2022, 16:05
Locatie: Twente

Bericht door Bas »

Ben benieuwd. Er staat ook al een test van dat spul hier op het forum.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”