DTS Special YaMoRC YD7001 Command Station

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

DTS Special YaMoRC YD7001 Command Station

Bericht door DTS »

Eind 2022 heeft YaMoRC een upgrade gelanceerd voor de DR5000 centrale. Een upgrade waarmee de DR5000 een volwaardige YaMoRC centrale wordt met alle vernieuwingen die het merk te bieden heeft.

Op dat moment zagen we een mooie mogelijkheid een goede instapcentrale te bouwen die we aan onze klanten kunnen aanbieden. De YD7001! We hebben daarom de stap gezet tot het aankopen van een tiental DR5000 modules en deze voor u om te bouwen naar YaMoRC YD7001 door middel van de upgrade YD9401, behuizing in stijl van YaMoRC en natuurlijk de originele YD7001 sticker!

De nieuwe centrale YD7100 van YaMoRC laat nog wel even op zich wachten, in de tussentijd bieden we exclusief de YD7001 aan als volwaardige YaMoRC digitale centrale. We beginnen met een gelimiteerde oplage van 10 stuks, dus wees er snel bij want OP=OP.

Uiteraard nemen we de volledige garantie, support en ondersteuning van het DR5000 moederbord op ons welke als basis dient voor de YD7001. We krijgen op onze beurt het volledige support vanuit YaMoRC op deze special.

U krijgt van ons de volgende drie keuzes met de bijbehorende prijzen:
DTS Special YD7001 zonder voeding € 269,-
DTS Special YD7001 met 15VDC voeding € 299,-
DTS Special YD7001 met 18VDC voeding € 299,-

We zullen met de YD7001 ook een Nederlandse handleiding beschikbaar stellen!
Het is momenteel nog even wachten op de YD9401 upgrade module, de modules liggen al klaar om afgemaakt te worden. Op dit moment zullen de modules in week 6 geleverd gaan worden. Wij zullen dan eerst de updates verdelen onder alle pre-orders waarna wij op onze beurt onze YD7001 Special zullen klaar maken.

Wilt u liever wachten op de krachtigere centrale YD7100, de verwachting momenteel is dat deze door YaMoRC in Q3 geleverd zal gaan worden.

Kort samengevat de gegevens van de DTS Special YD7001:
• DCC Protocol
• H-Brug centrale
• Maximaal 3A Railspanning
• 12/28/128 snelheidsstappen
• 117 locomotieven tegelijkertijd rijdend
• 9999 decoderadressen ondersteund
• 2048 accessoireadressen ondersteund
• DCCExt ondersteuning tot 255 DCC Aspecten
• 128 Locomotieffuncties ondersteund
• Aanwezige protocollen: LocoNet B & T, XpressNet, R-Bus, B-Bus, RS-Bus S88n
• XpressNet 4.0 ondersteund
• Programmeeruitgang
• RailCom
• RailCom POM ondersteuning
• Multiprotocol USB interface
• Multiprotocol LAN interface
• WiFi ingebouwd
• Ondersteunde besturingsprotocollen: Lenz, Z21, LocoNet, LB Server, Dr. Command, Binary, Xpressnet, JMRI WiFi Throttle
• Infrarood ontvanger voor Uhlenbrock en Piko.
• ES-LINK ondersteuning op EXT88n ingang.
• Programmeren via software mogelijk over netwerk of USB
• Ingebouwde Webserver met mDNS herkenning.

U kunt de DTS Special alvast voorbestellen door een email te sturen aan info@domburgtrainsupport.nl. U kunt ook een notificatie instellen op de voorraad door op deze link te klikken!
YD7001-2png.png
YD7001-2png.png (501.44 KiB) 947 keer bekeken
Bent u reeds in het bezit van een goed werkende DR5000 centrale? Dan heeft het voor u geen zin om de DTS Special YD7001 aan te schaffen. In dit geval adviseren wij u de YD9401 upgrade uit te voeren op uw DR5000 om tot hetzelfde resultaat te komen als onze DTS Special!

Dit zal u voordeliger uitvallen!

Reserveer alvast een upgrade door ons te mailen, of door via deze link een notificatie in te stellen. U krijgt dan een email zodra wij de upgrades op voorraad hebben.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 458
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Even vanaf de zijlaan:

Op verschillende sociale media (Facebook, instagram, etc) de reacties gelezen over deze aankondiging van DTS.

Sommige zijn mensen zijn van mening dat Martin de producten van Digikeijs aan het af kraken was. En dat hij nu zelf de de DR5000 zelf aankoopt om ze te upgraden snappen sommige niet. Maar dan hebben sommige de leuke grappen van het merk Digikeijs gemist: voedingen die bij kortsluiting enorme hitte, witte rook veroorzaken (met mogelijk brand tot gevolg), loszittende onderdelen in modules (zoals een netwerk kaart). Modelbanen die vreemde storingen hadden doordat toleranties van de gebruikten componenten niet voldeden aan het CE keurmerk (dit is alleen te zien als je de modules open maakt). Dat was de reden dat Martin niet meer achter het merk Digikeijs ging staan. Is toch te begrijpen als je jouw brood mee moet verdienen.

Dat YaMoRC nu weer garant staat voor support en een kwaliteitsinjectie geeft aan de DR5000 is voor Martin de keus geweest om dealer te worden van YaMoRC en er zelf een paar als DTS Speciaal te verkopen.
Sommige vinden dit vreemd, sommige vinden hem een mafketel, en andere vinden hem weer geniaal. Nou ik ben van mening, laat hem lekker gaan, als ik er maar geen last van heb :lol: , nee persoonlijk vind ik wel weer een mooie stunt, je moet ten eerste op het idee komen, ten tweede moet je ook nog maar eens durven uit te voeren wat je bedacht heb, en als laatste: je moet alle meningen maar durven te weerstaan (positieven maar ook de zwaardere negatieven). Nee, petje af.

Maar met alles moeten we blij zijn we in ons kikkerlandje zo'n ondernemer hebben die de hobbyisten van vele digitale smaken en kennis kan ondersteunen.

Ik woon in de beurt van de Modeltrein-Action, maar deze winkel verkoopt geen Zimo, Doehler&Haase, Lenz, Kuehn, etc. Die steekt qua digitale innovatie niet zijn hoofd boven het maaiveld uit. Heeft wel wat andere kwaliteiten maar niet qua kennis en kunde van de elektronica die ook bij onze hobby komt kijken. Daarom normaals moeten we gewoon blij zijn dat we in ons landje zo'n ondernemer hebben zoals Martin.
Met vriendelijke groet, Mark

c-rails
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

Kenmerkend voor sociale media: Gewoonweg als een wilde in de rondte schieten zonder dat je weet waarop.

In plaats van gelijk te (ver-)oordelen, eerst vragen stellen.
Met vriendelijke groet,

Cor

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

De centrale is vanaf vandaag te bestellen in de webshop!!!

https://www.dtswebshop.nl/nl/dts-specia ... ation.html
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

bonestaak
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2023, 16:44

Bericht door bonestaak »

Ik heb al eens gegoogled op deze centrale YD7100 maar ik zie hem nog steeds nergens te koop staan.

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 458
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

bonestaak schreef: 20 jan 2024, 15:29 Ik heb al eens gegoogled op deze centrale YD7100 maar ik zie hem nog steeds nergens te koop staan.
Klopt, deze waren ook in beperkte oplage te koop bij DTS (geüpgraded Digikeijs DR5000 Centrales). Lees: "zolang de voorraad strekt" :!:
Met vriendelijke groet, Mark

jabesse
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 feb 2023, 13:38
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door jabesse »

Bijna, dat is de YD7001.
De YD7100 is uitgesteld vanwege aanvoerproblemen, zo is te lezen via http://yamorc.de/products/

bonestaak
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2023, 16:44

Bericht door bonestaak »

Ah op die manier, ja sorry ik stap er net pas in, heel verwarrend die typenummers maar ik moet eigenlijk dan dus letten op de YD7001-E en die zou toch al zo een beetje moeten komen.

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

De YD7001-E is bedoeld voor klanten die de YD7100 in preorder hadden en zal ik in beperkte oplage worden geproduceerd.

Nieuwe klanten moeten wachten op de productie van de YD7001-FR. Nadat deze is uitgerold zal de productie van de YD7110 worden gestart.

Groetjes
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

bonestaak
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2023, 16:44

Bericht door bonestaak »

Ah, dan moet ik maar kijken naar een Digikeijs 5000 en die (eventueel) ombouwen, of toch iets anders zoals een Z21 of een Tams pakken.

Plaats reactie

Terug naar “Productnieuws”