Dinamo reset sommige decoders

denobis
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Misschien weet Martin wat de oorzaak is ben benieuwd.
Gr
Hans
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Hans,

Dat is een decoder / locomotief combinatie die het niet zo lekker doet, nu net de met de Kuehn N45 ook niet fijn. Dus lok in de vitrine, of de Greta's lievelingsloks, de dieselslurperende 218 in doppelstock weer voor de SOB dosto's of ik regel even een andere lok in die ook in de vitrine staat en dat is de 146 247 "Vernetz in die Zukunft"(Fleischmann). Genoeg keus hier, moet eens wat opruimen denk ik :lol:

Maar Fleischmann vertegenwoordig wist het dat die lok wat problemen geeft, en ze zijn het aan het uitzoeken bij Fleischmann en Zimo. Maar DTS is al op de hoogte, dus inpakken en naar Ermelo met dat ding. Maar hij wordt zeker gemaakt, links of rechtssom.

En de service van DTS is 10 keer beter dan de "Modeltrein-Action" op 400 meter van mijn treinbaan.
Met vriendelijke groet, Mark

denobis
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Mark
Ik heb een vreemde oorzaak gevonden.
Blijkt dat op de een of andere manier de decoder op dcc28 in plaats van dcc 128 gezet is.
Dan lijkt hij dood.
Als je in jmri de decoder in de lijst op zoekt en dan her programmeert op dcc128 dan doet hij het gewoon weer .
Gr
Hans
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1129
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Als het probleem optreedt op blokovergangen zou ik eens kijken naar de master/slave instellingen en clock quality. Twee gelinkte blokken horen 99,99% synchroon te lopen, dus merkt een trein daar niks van.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

denobis
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Huh?
Bij mij gebeurde het gewoon stilstaand op een blok en niet op een overgang.
Het vreemde is dat het bij 3 train o matics gebeurde en bij de andere decoders niet.(zimo , uhlenbrock ,esu).
Nu werken er 2 van de train o matics weer de derde test ik morgen.
Gr
Hans
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1129
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Nee die was voor Mark 8-)
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

DTS schreef: 21 jan 2023, 21:31 Als het probleem optreedt op blokovergangen zou ik eens kijken naar de master/slave instellingen en clock quality. Twee gelinkte blokken horen 99,99% synchroon te lopen, dus merkt een trein daar niks van.
Hey Martin, heb alles even gecheckt, maar alles loopt en staat goed. Het gekke is dat het alleen die verdomde ex-NS lok zo vreemd doet. Nu nog even doosje zoeken en dan brief erbij en dan met de pakketbezorgsters mee :D
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1129
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ja deze storing is al wat jaartjes bekend nu. Maar zowel bij Roco, als Zimo, als VPEB hebben ze er geen vinger op kunnen krijgen. Het leek even aan de firmware van de Zimo te liggen, maar blijkbaar is het probleem weer terug.

Dus vind je het wat om je erop te storten, be my guest!
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Plaats reactie

Terug naar “Algemene vragen”