met arduino. e.d. ga ik niet beginnen. Dat is buiten mijn capaciteiten.
Ik opteer twee kringen in ieder huisje gebouw. zodat je wat kan wisselen in verlichting.
Een foto zegt meer dan woorden. I.v.m. die multiple led's, bekijk maar eens het stations gebouw
Alleen al voor het gelijkvloers heb ik 6 SMD ledjes nodig. Dan laat ik aan de twee uiteinden de beide verdiepingen nog niet verlicht. Ik zou er 3 in serie kunnen zetten, dan moet ik ook met de soldeerbout in die hokjes gaan. Daar vrees ik dus voor dat ik de papier wanden ga verbranden. Het is allemaal maar "N"
Voor de onderkant dacht ik aan het volgende( proef opstelling)
Aan de onderkant van het huisje, meestal gesegmenteerd, toch in vol karton, rond de rand, breng ik dan een verdikking aan van 4 mm. hoog. In het opengedeelte, kan dan de connector komen, waar ik de draden van de SMD led's aan soldeer. Verbinding naar de baan is dan met een Berg connector.
Voor het station kan ik de onderbouw methode niet toepassen, dat gebouw moet komen op, nog te kopen, perron kit. daar wacht ik dus mee tot dan.
Later voorzie ik dan dat de bodem van de huisjes ongeveer 4 mm. lager licht dan de bovenkant van het grasland.
Voor ik verder ga met de rest van de huisjes wacht ik wel even op mogelijke opmerkingen.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac13.4, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik