Soundfile gezocht

c-rails
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Soundfile gezocht

Bericht door c-rails »

Voor mijn Roco 2209 met een ESU locsound 5 zoek ik een soundfile. Heb de vraag ook al bij een ander forum neergelegd. Echter, ben een beginner in het 'updaten' van locomotieven. Wel ken ik iemand, die de soundfile kan inladen.
Onderzoek heeft geleerd, dat ESU hem niet meer heeft. Wel schijnt Piko een Plux 22 te hebben, maar dat is voor mij meer ingewikkelde ombouw.

Wie kan mij helpen aan een soundfile?
Met vriendelijke groet,

Cor

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Je probleem is dat je enige optie is een Plux22 te kopen van Piko en daarop de NS2200 soundfile te laden. Piko heeft de soundfile afgeschermd dat deze alleen te gebruiken is met de Piko P22 decoder.

Je zou in de loc een 21MTC adapter in te bouwen zodat je de PIKO decoder kunt gebruiken.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

c-rails
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

Ik vrees, dat het dan enorm priegelen gaat worden om alles erin te krijgen. Of valt dat wel mee?

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ik vermoed wel dat de frees er wel aan te pas zal komen. @arnaud heeft deze kennis wel denk ik.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

c-rails
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

Ik heb de soundfile maar losgelaten. Ik heb te weinig ervaring met het ombouwen van locomotieven.
Het is mij ook niet duidelijk, wat ik allemaal ga missen als ik de Plux 22 met 21 pinnen ga vertalen naar de 8 pinnen van de Roco.
De 2209 uit een startset krijgt een ESU Locpilot 5 en een digirail DRC2200. Daar mag hij het voorlopig meedoen.
Met vriendelijke groet,

Cor

Plaats reactie

Terug naar “Vraagbaak”