Bosrandbaan

Gebruikersavatar
Sibbesuisje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:16

Bericht door Sibbesuisje »

Dank je Willem!

Erik, de wissels op de voorgrond zijn ook aangedreven door servo’s die onder de baan zijn gemonteerd (zelfde DTS beugel hiervoor gebruikt). Zelf in het schaduw station zijn er een aantal onder de baan. Omdat de baan in een frame ligt heb ik een ruime 7cm onder de base plaat wat hiervoor voldoende is (minimaal 5-6cm nodig). Als ik onder de baan moet wezen dan moet ik dus de hele baan uit het frame halen en de baan op zijn kant zetten. Dat is wel te doen maar niet ideaal (zeker als de scenery erop zit en het dus zwaarder word), en daarom zijn zoveel mogelijk servo’s in het schaduw station bovenbaans geplaatst en zijn ook alle decoders boven op de baan (achter de achtergrond) weg gewerkt, zodat ik altijd makkelijk bij de aansluiting en programmeer knoppen kan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sander

N-spoor / NS diesel (Begin jaren 80) & historisch stoom (CIWL, Rheingold, met BR01 / 17 / 18 stoomloks) / DCC met Z21

Gebruikersavatar
Kees Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 aug 2021, 08:22

Bericht door Kees Gorter »

Leuke baan, ik blijf het volgen.
Kees

Erik-B
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2021, 16:36
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

Sibbesuisje schreef: 12 feb 2022, 09:48 Als ik onder de baan moet wezen dan moet ik dus de hele baan uit het frame halen en de baan op zijn kant zetten. Dat is wel te doen maar niet ideaal (zeker als de scenery erop zit en het dus zwaarder word)
Dat had ik al voorzien in mijn planning. Ik kantel de hele tafel en heb daarvoor zelf eigen ontwerp scharnieren gemaakt. De hele tafel(bed) kan kantelen en of ik kan ze eenvoudig afhaken ( 4 schroeven lossen).
viewtopic.php?t=350&start=10
als ik aan de onderkant van de baan moet wezen, heb ik ze gewoon dicht te doen.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac13.4, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Gebruikersavatar
Sibbesuisje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:16

Bericht door Sibbesuisje »

Ondertussen weer eens tijd voor een update hier.
Progressie is langzaam maar er is wel genoeg gebeurd.

Veel tijd gespendeerd aan iTrain en automatisch rijden, dat is ondertussen redelijk goed opgezet al moet er nog genoeg getest worden.

Op de baan is het meeste ballasten afgerond, alleen wat stukjes rond de wissels moeten nog afgewerkt worden. Onderstaande de huidige status:
Afbeelding

Seinen (van Mafen) zijn geïnstalleerd. Ze hebben leuke Nederlandse seinen dus dat voegt zeker wat toe aan de sfeer.
Afbeelding

Verder een heuvel gecreëerd aan de linkerkant van de baan met daarop een werkende molen. Voor de heuvel gaas gebruikt met daarop Busch gips. Voor het gras gebruik ik Lars op t hof producten.
Afbeelding
Afbeelding

Ook het Seinhuis (van Markenburg) geïnstalleerd en recentelijk het gebied daarachter aangekleed. Wat betreft kleur richt ik me op de lente dus licht groen met vee bloemen.
Afbeelding

Verder zelf een perron gemaakt. Het frame komt van Auhagen en dit is opgevuld met Ammo terra form om een betonnen oppervlakte te krijgen. Moeilijkste (maar ook het leukste) was om een kleine helling te maken om het perron op te komen. Best blij met het resultaat. Het moet nog wel geverfd worden.
Afbeelding

er al veel bestrating aangebracht (ook Markenburg), en hoop dat de komende week af te gaan ronden.

Als laatste nog een plaatje van hoe het eruit gaat zien met alle gebouwen erop, dus met stationsgebouw, goederenloods en op de achtergrond de stoom zuivel fabriek.
Afbeelding

Er gebeurd dus genoeg. En het word best wel verslavend nu de baan tot leven begint te komen, dus verwacht deze maand nog wel wat verdere progressie te boeken :)

Tot zover.

Groetjes, Sander


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sander

N-spoor / NS diesel (Begin jaren 80) & historisch stoom (CIWL, Rheingold, met BR01 / 17 / 18 stoomloks) / DCC met Z21

Erik-B
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2021, 16:36
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

mooie vorderingen..
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac13.4, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”