Kazerne diorama

RieX
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2021, 10:26

Kazerne diorama

Bericht door RieX »

Aangezien er voorlopig nog niks terecht komt van mijn eigen treinenkamer ( andere huiselijke projecten, werk enz). Heb ik een werkstation van Hobbyzone gekocht zodat ik lekker aan de eetkamertafel kan werken.
En omdat ik al een aardige verzameling militaire modellen heb die schreeuwen om een kleurtje (daarover later meer in een ander onderwerp), vond ik het wel leuk om eerst een diorama'tje te maken zodat ik ze in een passende omgeving op de foto kan zetten.
Bij DM-toys een onder andere tankloods besteld, zie hier het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Het is een kartonnen lasercut bouwpakket wat erg makkelijk te bouwen is. Ik heb hem wat "vernederlandst" door het dak zwart te schilderen en het frontje wat om de deuren en het raam zit, een betonkleurtje te geven.

Groet Rieks
Groet Rieks.

Panzer-Shop.nl
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:30

Bericht door Panzer-Shop.nl »

Leuk! Ik lees natuurlijk braaf mee! ;)

RieX
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2021, 10:26

Bericht door RieX »

Snap ik, aangezien het gros van de de voertuigen bij jou vandaan komt en gaat komen :D
Groet Rieks.

Panzer-Shop.nl
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:30

Bericht door Panzer-Shop.nl »

Hahaha, precies!

Mooie kazerne trouwens van DM. De deurtjes kunnen ook mooi open gemonteerd worden enzo.

RieX
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2021, 10:26

Bericht door RieX »

Het was volgens mij een van de eerste lasercut kitjes van DM (toen nog onder de naam WS lasercut geloof ik), zolang heb ik hem al op het oog :lol:
Maar het is zeker een mooi loodsje. Er zit wel maar één open deur bij, die andere heb ik zelf open gesneden.
Van de week maar even een grondplaat zoeken om en kijken hoe ik het diorama ga vorm geven.
Groet Rieks.

RieX
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2021, 10:26

Bericht door RieX »

Hallo,

uit de schuur een plaatje hout gepakt wat mij wel een aardig formaat leek voor het dio.
Beetje aan het schuiven geweest met de loods en ik denk dat het zo wel aardig staat. Als iemand nog suggesties heeft dan hoor ik die graag.

Rechts bovenin komt nog een loods voor de kleinere voertuigen.
Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd.
Groet Rieks.

Panzer-Shop.nl
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:30

Bericht door Panzer-Shop.nl »

Hi Rieks,

Het zal wel te laat zijn, maar je zou een van de dakplaten van de voertuighal eraf kunnen laten zodat je de inrichting kan zien! Dan kan je met figuren en werkkasten enzo de binnenkant helemaal mooi maken, alsof er mensen aan de voertuigen werken.

Als ik kijk naar kazernes op bijvoorbeeld T’Harde liggen er voor dat soort voertuighallen veelal grote vlaktes met betonplaten waar voertuigen en aanhangers op geparkeerd staan, of er staan andere hallen tegenover. Sowieso is er wel wat te zeggen voor een grote betonnen plak, aangezien je in het echt best veel ruimte nodig zult hebben met een Tropco en een bergingsvoertuig om een kapot voertuig die hal in te maneuvreren.

De hal die je hebt is een onderhoudshal, vandaar dat ik het vanaf dat oogpunt bekijk. De raampjes boven de klapdeuren duiden eigenlijk altijd een onderhoudshal aan, omdat je de extra ruimte daar nodig hebt voor een overhead kraan.

Kevin

RieX
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2021, 10:26

Bericht door RieX »

Hoi Kevin,

daar is het al te laat voor inderdaad. Maar het is ook niet mijn intentie om een super gedetailleerd dio te maken. Tuurlijk komt er wel het één en ander aan detail op, maar het gaat voornamelijk om de voertuigen die er in wisselende samenstelling op komen te staan.

t' Harde ben ik nog nooit geweest, maar op de verschillende andere kazernes waar ik geweest ben was het een mix van betonplaten en klinkers en dat wil ik in mijn dio ook laten terug komen.
Groet Rieks.

RieX
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2021, 10:26

Bericht door RieX »

Hallo,
De bouw van dit diorama ook maar weer eens opgepakt, lange poos overheen gegaan :shock:
De opstelling van de loodsen bepaald en de bestrating aangebracht.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu verder met vervuilen en verdere aankleding.
Groet Rieks.

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”