Irgendwo im Süd-Deutschland

RobertFW
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2021, 09:19
Locatie: Berkshire (UK)
Contacteer:

Bericht door RobertFW »

Tussen de bedrijven door.... even een kamer omgegooid, een paar module bakken gebouwd en uiteraard de rails op nieuw gelegd.

Afbeelding
187F0CC8-D19F-4AFC-A441-9D20A5EAD8E6 by RCW1810, on Flickr

Afbeelding
8BB316B8-3E76-47EA-AA68-2F35E50BAA16 by RCW1810, on Flickr

Afbeelding
5147D568-4F25-42BE-8BA2-25D64FEA00E9 by RCW1810, on Flickr

Afbeelding
656E893A-755C-45B9-B902-28CE7C4745E0 by RCW1810, on Flickr

Afbeelding
D01E0AEE-D9CA-4836-9ED1-01AB041203C0 by RCW1810, on Flickr

Je ziet het was alweer even behoorlijk stil, maar er is ineens weer wat gebeurt. Nu maar eens verder plannen aan een definitief ontwerp voor het rail materiaal, extra bak voor schaduwstation bestellen (evt met schuiflade) en uiteraard het thema eens goed vastleggen zodat er ook wat met het landschap gedaan kan gaan worden.

MvG
Robert

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Wauw netjes!!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

RobertFW
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2021, 09:19
Locatie: Berkshire (UK)
Contacteer:

Bericht door RobertFW »

Goed, veel is er niet gebeurd. De collectie is iets uitgebreid met de toevoeging van de lang gewenste BR 290, een echt rangeerbeest dus.

Afbeelding
2CB8BB7E-9884-48A4-88C9-14F7118F3D52 by RCW1810, on Flickr

Nu is alleen wel de vraag wat we met de aansturing aan moeten. Het is een klein baantje dus echt veel techniek (bezetmelding etc) zal er niet in moeten, en zeker met een toekomstige fiddle yard zal het toch vooral en bovenal bij 'handmatig' rijden blijven. Momenteel gebruik ik echter een profiboss maar die zit geloof ik aan z'n max met ongeveer 1 ampere (wat neerkomt op ongeveer anderhalve lok, dus afhankelijk van de wind of je er een of twee kan bedienen). Multimaus heb ik wel maar dat is en blijft een onding. Je kan er niet mee programmeren tenzij je de CVs weet...laat maar lekker. Dus ik denk Z21 of Z21XL.......die laatste is volgens mij gewoon een 6 ampere versie van de normaal gebruikelijke 3 ampere Z21. Maar misschien heb ik dat verkeerd....

MvG
Robert

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Klopt, de XL is een dual booster van 6A.

Voor jouw baantje zou ik gewoon de normale Z21 gebruiken hoor 1 loc kan die makkelijk aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

FidOo
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 sep 2021, 14:03

Bericht door FidOo »

3A is voor zo'n baantje genoeg. Maar een spoor 1 lok met geluid en rook kan zoiets al rustig gebruiken. Dus mocht je 2 loks tegelijk met alle toeters en bellen willen laten rijden kan een zwaardere centrale wel handig zijn.

Ik heb op een beurs met Duitsers met een spoor 1 baan staan praten en die hadden stoomloks rijden die zelfs 5A trokken als ze volle kracht met rook en geluid reden.

Verder is die lok echt geweldig.
met vriendelijke groet, Joost.

RobertFW
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2021, 09:19
Locatie: Berkshire (UK)
Contacteer:

Bericht door RobertFW »

@FidOo

Ik heb zelf het idee dat de 3 ampere krap is. Voor de makkelijk heb ik een profiboss gebruikt, maar dat ding geeft slechts 1.8A als maximale belasting. Dat komt neer op een V100 maar de V90 heeft hij moeite mee en het ding schiet over het algemeen in de overbelasting beveiliging. De Multimaus werkt beter, maar dat is een onding in termen van programmeren etc. Ik denk dat ik m'n ogen open houdt en toch ga voor een Z21-XL versie of een SC7 (Intellibox2 met extra vermogen) want dan zit ik ruim bemeten op de 6 of 7A.

MvG
Robert

RobertFW
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2021, 09:19
Locatie: Berkshire (UK)
Contacteer:

Bericht door RobertFW »

Hier is verder weinig gebeurt, de Loks staan er gewoon en voorlopig zal er niet veel aan het bouwen gebeuren want er zit een verhuizing aan te komen (even aangenomen dat de hele handel lekker doorfietst met de banken en dat soort fratsen). En dan mogen we weer lekker opnieuw plannen want er zou nu eindelijk meer ruimte moeten zijn waardoor we een extra diorama tussenbak en een mooie fiddle eraan zouden kunnen gaan hangen.

Wellicht een verloren modelbouw seizoen maar wel eentje waarbij een upgrade in de pijplijn zit.

MvG
Robert

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”