Esu Switch Pilot Extension met Switch Pilot Servo

ErikvH

Esu Switch Pilot Extension met Switch Pilot Servo

Bericht door ErikvH »

Goeden Middag heren en dames.

Aller eerst beste wensen voor dit nieuwe jaar!

Ik ben eindelijk zo ver om alle wissel en servos aan te sluiten op de boven genoemde spullen als het onderwerp.

Maar ik zit te twijfelen in de handleiding van de servo decoder staat dat ik de track B en programmeer B aansluiting een brug mag maken en dan 1 draad naar de centrale moet brengen en hetzelfde als track A en programmeer spoor A bij "kleine banen".

Maar er staat ook als je een grotere baan hebt dat je programmeer A en B aansluiting dat je daar een externe voeding moet voor gebruiken , mijn gevoel zegt het laatste maar ik wil niet dat deze spullen stuk gaan dus wat is jullie advies hier over?

Mvg
Erik

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

Beste Erik,

Jij ook de beste wensen voor 2022.

Jij heb het over Programmeer A en B, moet dit niet Pwr (power) A en B zijn?

Zo ja, dan is het als jij meerdere van deze modules of andere van de serie van ESU heb om een gestabiliseerde voeding van 14 Volt aan te sluiten. Dus los Pwr A en pwr B aan te sluiten zonder brug.
Met vriendelijke groet, Mark

ErikvH

Bericht door ErikvH »

@ Marksintpancras dat moest inderdaad pwr zijn dus de power .

Bedankt voor u snelle antwoord dan was mijn gedachte toch juist om alle aansluitingen apart te voeden.

En hoe zit het dan met de voedingen voor de Esu Switch pilot extension wordt deze gevoed door de Servo decoder omdat deze samen gekoppeld zijn of moet ik deze decoder ook voorzien voor voedings draden?

Mvg
Erik

Marksintpancras

Erik,

De Esu Switch Pilot Extension wordt gevoed door de Servo decoder, dit gebeurt door de koppeling.

ErikvH

Bericht door ErikvH »

Luid en duidelijk :!:

ErikvH

Bericht door ErikvH »

Goeden avond .

Ik zit hier met een beginners probleem ook al ben ik geen beginner in deze hobby.

Ik heb dus de drie deocders aan elkaar geklikt ( switchpilot extension - Switchpilot servo - switchpilot extension) .

De servo decoder krijgt spanning van de Z21 en een externe voeding.

Maar nu komt het :
De wissel draden sluit ik aan op de A connectie en de com gaat naar de puntstuk.

Nu wilde ik afgelopen weekend testen en wat gebeurde er de loc blijft gewoon stil staan hoe kan dit?

Ik heb op de servo decoder in het menu al de Roco optie aangeklikt en ook de bij behorende wissels nummers.

Hopelijk kan en is er iemand die mij verder op weg kan helpen want anders wordt dit een treinbaan zonder wissels.

Mvg
Erik

Marksintpancras

Beste Erik,

Ten eerste werkt, werken de servo's correct? Gaan ze om als je ze in de Z21 bediend?

Dan het Extension:
Afbeelding

Heb jij het zo aangesloten???

Zo ja, en het doet het niet zoals het zou moeten is er nog 1 oplossing en dat is de multimeter met piep functie en dan meten en kijkenwaar de fout zit.

ErikvH schreef: 22 feb 2022, 21:02 Hopelijk kan en is er iemand die mij verder op weg kan helpen want anders wordt dit een treinbaan zonder wissels.
Zo erg kan het toch niet zijn, dan kan je gewoon even een hulplijn inschakelen? DTS, Jeroen Balkema geven support aan huis, die helpen je dan op weg.

Sibbesuisje

Bericht door Sibbesuisje »

Hoi Erik,

je zegt dat de servo decoder spanning krijgt van de Z21 en een externe voeding? Als het goed is krijg je spanning (power) van de externe voeding en het signaal van de Z21.

Vervolgens heb je het over wisseldraden. Heb je een overzicht hoe je wissel aangesloten is (waar zitten de draden, maar ook: waar heb je de isolaties zitten)? dat zou het makkelijker maken om te helpen. En zit het probleem alleen op het puntstuk dat geen stroom krijgt? Welke wissel gebruik je? Met andere worden: hoe meer details je kan geven, hoe beter :)

groetjes,
Sander
Sander

N-spoor / NS diesel (jaren 70) & historisch stoom (CIWL, Rheingold, met BR01 / 17 / 18 stoomloks) / DCC met Z21

ErikvH

Bericht door ErikvH »

Goeden middag.

Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem er blijft maar steeds kortsluiting optreden .

Hier is een paint schema hoe ik de wissel heb aangesloten op de esu module kit maar ik heb ook gelijk aan een andere vraag de linker kant voor alles aan te sluiten is duidelijk maar hoe zit het aan de rechterkant dan?

De servo is aangesloten zoals hoe het hoort en deze werkt prima vandaar dat die niet in het schema is getekend.
De overige draden oranje en blauw zijn voor de bezetmelders en de V- blok.
mvg
Erik

Paint schema
esu1.jpg
esu1.jpg (60.37 KiB) 239 keer bekeken

ErikvH

Bericht door ErikvH »

Raar maar waar maar het is opgelost het werkt allemaal 🤗

Alleen nu nog uitzoeken hoe ik de eind af regeling moet instellen van de servo motor dat die ook stopt en niet door draait .

Erik

Plaats reactie

Terug naar “Digitale techniek”