Irgendwo im Süd-Deutschland

RobertFW
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2021, 09:19
Locatie: Berkshire (UK)
Contacteer:

Irgendwo im Süd-Deutschland

Bericht door RobertFW »

Goedemorgen,

Ik denk laten we maar wat opstarten in een schaal 1, weer eens wat anders dan dat grut in 1:160. Hetgeen overigens niet betekent dat er geen 1:160 meer wordt gebouwd in de toekomst, maar men wil wel eens een uitstapje maken. Dus hiervoor hebben we een ruimte van net iets onder 3,5 meter en ongeveer 50cm diepte. Momenteel heb ik provisorisch een baantje opgezet bestaande uit een paar wissels en wat rail materiaal om te kunnen rangeren en daarmee is gelijk ook een beetje de crux van het verhaal duidelijk.....Ergens in Zuid-Duitsland, rangeerbaantje, tijdvak rond 1984 met een thema dat waarschijnlijk (voor)stedelijk zal moeten worden.

Aangezien de grootte en het gewicht van het materieel zal er een deel van het oppervlak gebruikt worden als fiddle yard (waarschijnlijk met 3 sporen, elk ongeveer 1 meter in lengte) wat ongeveer genoeg is voor een V100 + een goederenwagen (of een rangeer loc/Köf met twee wagens). Verder denk ik aan een brouwerij en op het baantje zal een overweg moeten komen want die ligt al op de plank. Maar eerst maar eens de onderbouw en de techniek (Z21 bijvoorbeeld) ervoor bij elkaar sprokkelen over de komende maanden.

Afbeelding2475839B-EA8C-47C6-B047-7B3964337759 by RCW1810, on Flickr

Afbeelding79506C97-6865-4FF1-86FF-200895688D7A by RCW1810, on Flickr

MvG
Robert

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Wauw, ik ben dol op schaal 1, ergens hoop ik dat ook ooit nog te kunnen bouwen
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

RobertFW
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2021, 09:19
Locatie: Berkshire (UK)
Contacteer:

Bericht door RobertFW »

Maar eh, Martin....gewoon doen. Als je een uitdaging wil probeer dan eens zoiets als Kosmo Dosen te bouwen, ding is niet veel meer dan een "aquarium" met een rangeerlok en wat wagentjes. En het grote voordeel is dat Ellen nooit kan vergeten de vissen te voeren toch??


Overigens hetgeen hierboven....rijden doet het al, met een profiboss. Maar dat ding is nu al zo hopeloos ouderwets dat ik niet bij alle functies van de decoders kan.

MvG
Robert

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Als het aan mij ligt..... Eerst Schellenbach maar eens, en ik moet nog een nieuwe beursbaan bouwen ook

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Ronald57
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:43

Bericht door Ronald57 »

Kijk, grote schalen! :D Alle gekheid, dit is wat ik in die grotere schalen zo leuk vind op klein oppervlak. Je hebt gewoon niet veel nodig. Uiteraard beperkt in exploitatie maar wel fun.
Zou een paar mooie bakken maken en daar op voortborduren.

Ofschoon ik geen I doe maar 0 ga ik dit zeker volgen!
Be yourself!

RobertFW
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2021, 09:19
Locatie: Berkshire (UK)
Contacteer:

Bericht door RobertFW »

Hoi,

Tja, schaal 1 of schaal 0, in vele opzichten 'een pot nat' als je uitgaat van het voor mij meer gangbare 1:160. Neemt niet weg dat het spul bloedje mooi is en inderdaad less is more. Want je baantje staat zo vol met een klein wagentje en loc. Niet zoals met Schnellenbach waar je wel degelijk de nodige vulling nodig hebt, anders wordt het saai.

Hier zijn inmiddels een tweetal KM1 bierwagens aangekomen......opnieuw bloedje mooi. Dingen wegen aardig wat aangezien ze volledig van metaal (messing) zijn. Het kriebelt wel zo. Er moeten toch echt wat mooie bakken in elkaar geflanst worden.
AfbeeldingKM1 Koelwagen Tnfhs (203231) by RCW1810, on Flickr

AfbeeldingKM1 Koelwagen Tnfhs (203230) by RCW1810, on Flickr

Overigens Martin, ik dacht dat je wel van projecten hield....kan er nog wel eentje bij.

MvG
Robert

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Projecten, waar...... ik mag eerst

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

RobertFW
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2021, 09:19
Locatie: Berkshire (UK)
Contacteer:

Bericht door RobertFW »

Zullen we dan maar zeggen dat ik dit project zo maak dat ik het in de kofferbak kan transporteren. We houden wel van een uitdaging hier. Kofferbak vol en gaan met die banaan!

Afbeelding6A5ECA66-33E7-42E6-81A4-46AFBC7F39B1 by RCW1810, on Flickr

AfbeeldingB3ED822B-687F-4709-AD98-0C212A3761E2 by RCW1810, on Flickr

Afbeelding3A26B0E0-84F0-4228-9C4F-7DE6C4F172C1 by RCW1810, on Flickr

MvG
Robert

RobertFW
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2021, 09:19
Locatie: Berkshire (UK)
Contacteer:

Bericht door RobertFW »

Soms is een tripje naar Hollanda wel handig....heeft even geduurd maar m'n absoluut favo locomotief aller tijden moest er toch ooit komen, de Re 421, een gezellig jaren 80 design in een modern jasje dat zich ergens tussen Hamburg en Zuid Zwitserland kan begeven. Uiteraard met de gebruikelijke toeters en bellen voor deze schaal.

AfbeeldingKISS SBB Cargo Re 421 by RCW1810, on Flickr



En deze is ook aan de strijkstok blijven plakken....wel een hele grote stok, dat dan weer wel. Tp IV Esso gevalletje. Altijd leuk en weer eens wat anders als die platte wagens en koelwagens.

AfbeeldingKM1 Ketelwagen (24M3) by RCW1810, on Flickr

Kunnen we weer verder denken over welke fratsen we uit gaan halen....misschien wordt het dan toch een beetje meer richting Bodensee dan Beieren.

MvG
Robert

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Mooi model man! Zie je niet vaak

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”