Hobbyist met verstand van analoge regelingen modeltreinen

Prayssac-Gare
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2021, 09:55

Hobbyist met verstand van analoge regelingen modeltreinen

Bericht door Prayssac-Gare »

Hallo allemaal,

Na 30 jaar dozen vol mooie spullen van zolder gehaald. Genoeg tijd nu om er weer aan te beginnen.
Alleen, wat een enorme veranderingen heeft onze gezamenlijke hobby in die 3 decennia meegemaakt!
Nou ja, ik blijf (voorlopig/gedeeltelijk?) trouw aan mijn oude 2-rails spullen en wil dus nog analoog rijden.
Ik zoek iemand die mij kan helpen, eventueel tegen vergoeding, met de elektrische/elektronische kant van het aanleggen.
Het gaat niet om het bouwen zelf, maar meer wat waar en hoe moet komen op mijn baan. Plus al het moois die ik aan regelingen ben tegengekomen op het internet.
Van pendeldienstregeling tot PWM snelheidsregelaars. En de mogelijkheden om meerdere treinen achterelkaar op één baan te laten rijden, met tussenstops.
Ik woon bij Amsterdam.
Ik hoor u graag!

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 458
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Met analoog is niks mis mee, echter je vraagt wat aardige regelingen. Kijk eens of Dinamo icm besturingssysteem (computer) niet wat voor jouw is.
Dan kan je zowel oude analoge treinen rijden als nieuwe digitale.
Met vriendelijke groet, Mark

Prayssac-Gare
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2021, 09:55

Bericht door Prayssac-Gare »

Beste Mark,

Het ziet er belovend uit, even kijken of het wat voor mij is.
Een mooie, uitgebreide oplossing vind ik. En deze regeling houdt de deur open voor verdere ontwikkelingen.
Hartelijk dank voor je tip!
Ik zal er mij in verdiepen.

denobis
Berichten: 346
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Je mag bij mij komen kijken ik ben met het dinamo systeem bezig.
Ik kan je wel vertellen dat naast de voordelen er ook wel wat nadelen aan kleven.
Maar inderdaad je kan en met analoge en met digitale treinen gaan rijden (in samen werking met Itrain).
De analoge loc maak je in Itrain aan met een nep digitaal adres zodat het net lijkt dat deze loc digitaal is.
Groeten
Hans
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Plaats reactie

Terug naar “Gevraagd”