Deutsche Reichsbahn op 430x130 cm

Bram

Deutsche Reichsbahn op 430x130 cm

Bericht door Bram »

Beste forumleden,

ik heb hieronder wat impressies gezet van mijn modelbaan/

Eerst het Anyrail-concept:
De bijlage Anyrail.JPG is niet meer beschikbaar
Afbeelding

Afbeelding

en het iTrain-baanplan:
Afbeelding

Het Hauptbahnhof: Baden Baden:

Afbeelding

Afbeelding/url]

Er is nog heel veel te doen, dat kun je wel zien:

[url=https://postimg.cc/LnzyNr0m]Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het seinhuis: de lelijke rand moet nog weggewerkt worden. Let op het interieur met seinwachter!

Afbeelding

Afbeelding
en het viaduct ernaast:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groententuin van de boerderij:

Afbeelding
en de weide met koeien:
Afbeelding
Het bergdorp en de weg erheen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Huis bij tation "der Forchberg" . Dakdekker is bezig met werkzaamheden.

Afbeelding

Eindstation "Der Forchberg" (naar het voorbeeld van Neuffen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zie ook het filmpje op YouTube: Zie op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zQoJjkJ-IqI

Aan de weg moet nog wat verbouwd worden...:

Afbeelding

En nu heb ik nog pas ongeveer een kwart van de tafel "bebouwd". Ik ben al zo'n vier jaar bezig. Het vordert heel langzaam. Maar brengt me veel plezier. Ik ga verder met de huizenrij aan de voorkant van de tafel en daarna de locomotiefloods die links van het hoofdstation komt.
Bijlagen
Anyrail.JPG
Anyrail.JPG (125.98 KiB) 3086 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bram op 04 nov 2022, 08:46, 19 keer totaal gewijzigd.
met vriendelijke groet,
Bram
Ik gebruik : iTrain, Dinamo, Arduino voor licht en geluiden, Peco rails.

Sibbesuisje

Bericht door Sibbesuisje »

Leuke binnenkomer Bram!
bedankt voor het delen van de foto's. Het materieel past goed bij de baan, ben altijd wel dol op leuke stomers en landelijke baantjes :D
Success en veel plezier met de verdere bouw!
Sander

N-spoor / NS diesel (Begin jaren 80) & historisch stoom (CIWL, Rheingold, met BR01 / 17 / 18 stoomloks) / DCC met Z21

Christ

Bericht door Christ »

Zo, hallo! Inderdaad, wat een binnenkomer....

Mooie baan hoor 8-)

Kees Gorter

Bericht door Kees Gorter »

Zeker weten, dat is ook wat ik erg mooi vind!

E.Zijlma

Bericht door E.Zijlma »

Mooie baan, en tijdperk.

Hoe lang is ongeveer je baan?

Mvg

Erwin

Bram

Bericht door Bram »

Hoi Erwin,
de baan is 3,82 m lang en 1,30 m breed. De schaduwbaan ligt 10 cm onder het zichtbare gedeelte. Middenvoor ontbreekt het bovenste 'dek' over een diepte van 25 cm. Daar kan ik dan, op de vier sporen van het schaduwstation op het onderste dek, treinen opstellen. Die kunnen dan met een helling van ca 3% naar het bovenste dek klimmen om het hoofdstation te bereiken. Dat gaat net ook met een Rheingold-express met 5 verlichte wagons. Nadeel van die grote helling is wel dat ik geen ATF kan gebruiken. ATF vermindert wel de wrijvingscoëfficiënt tussen rail en wielen.
met vriendelijke groet,
Bram

P.S. alle anderen trouwens vriendelijk dank voor de complimenten. Leuk dat te horen!!
met vriendelijke groet,
Bram

Bram

Bericht door Bram »

Overigens, jongens,

wat ik gefotografeerd heb is vooral het gedeelte rechtsvoor. Wat ik het mooist vind is op dit moment station "Der Forchberg". Dat maakt ook geluid. Ik heb onder het station een Arduino met geluidsmodule gemonteerd. De seinwachter wordt uit zijn slaap gehaald met semafoorgeluiden (uit 1910). Vervolgens gaat het licht in de seinkamer aan en tenslotte het licht in de wachtkamer. Dat alles regelt de Arduino die door iTrain wordt aangestuurd. Die zet alles in werking als een trein een spoor reserveert, c.q. daar binnenrijdt of vertrekt.

De dieseltrein heeft ook eigen geluid (die door Arnaud van DTS) is gemonteerd in één van de drie wagons. Ik moest wel wat uit de kast halen om de Minitrix VT135, 2*VB140 combinatie voldoende railcontact te geven. Er zijn nu maar liefst 2x6 stoomvoerende assen en geleidende koppelingen. Maar nu is het ook heel mooi, met binnenverlichting in de middelste wagon en rood/groen lichtwissel aan beide kanten. Ik heb vanavond een filmpje gemaakt. De timing is nog niet perfect, maar het geeft een indruk. Zie op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zQoJjkJ-IqI

met vriendelijke groet,
Bram
met vriendelijke groet,
Bram

E.Zijlma

Bericht door E.Zijlma »

Hallo Bram,

Dankjewel voor je uitleg en afmetingen van je baan.
Rheingold is bij mij langste trein, en rijd nu met een minitrix BR14.1 minitrix nr 12232
Leuk filmpje trouwens.

Met vriendelijke groet

Erwin

Bram

Bericht door Bram »

Nu moet ik de Bahnhofsstraße op orde gaan brengen. Het wegdek was een grote uitdaging. Ook aan de trottoirs moet nog gewerkt worden. De verlichting van de huizen wordt verzorgd door een Arduino. Dat is hier nog niet te zien, maar de verlichtllng van de (enkele) ruimtes in de gebouwen is daardoor afzonderlijk schakelbaar. Ook de straatlantaarns kunnen aan en uit gezet worden.
Afbeelding "
Ik ga eerst aan de achtertuinen en de overgang naar het station werken. Dat is niet al te ingewikkeld omdat de achtertuinen toch gedeeltelijk verborgen zijn als de gebouwen er voor staan
Afbeelding
Je ziet trouwens ook het schaduwstation. Dat ligt 15 cm onder het staatniveau. Heeft iemand trouwens een idee om dat in te richten? Ik wil hier eigenlijk een metrostation uit 1930 gaan simuleren. Het lijkt nu nog niet zo erg. Alleen de tunnelbuisingangen worden al een beetje gesuggereerd. Misschien moet ik in fotoshop foto's gaan combineren van oude metrostations. Maar ja, dat is weer een project apart.
met vriendelijke groet,
Bram

Bjor

Bericht door Bjor »

Bram,

Als je een metrostation wilt bouwen, dan kun je eens in mijn draadje kijken. Ik heb er een gebouwd (is nog niet helemaal af). Daarin staan ook links in naar het Duitse U-Bahn station Potsdamer Platz uit 1939.
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... 73#p168073

en hier het (voorlopige) resultaat:
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... 61#p211261

Ben

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”